Projekty edukacyjne
ROK SZKOLNY
2024/ 2025
ROK SZKOLNY
2023/2024
Projekt ,,Witaj Wiosno! " ma na celu wprowadzenie dzieci w świat zmian zachodzących w przyrodzie z nadejściem wiosny.
Celem projektu jest propagowanie czytalnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczewgo dzieci.
ROK SZKOLNY 2022/2023
ROK SZKOLNY 2021/2022
„Gramy w zielone” - ogólnopolski projekt ekologiczny
Głównym celem projektu jest rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami ochrony środowiska naturalnego; budzenie wrażliwości na piękno otaczającej nas przyrody; tworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą i dokonywania; obserwacji zjawisk. przyrodniczych występujących w różnych porach roku; przekazywanie dzieciom podstawowych wiadomości o ekosystemach, obiektach i zjawiskach przyrodniczych znajdujących się w najbliższym środowisku.
„EkoEksperymentarium”- projekt edukacji ekologicznej pod patronatem Ministra Klimatu i Środowiska
Celem projektu jest nauka i rozwijanie dobrych praktyk ekologicznych u dzieci. Pokazanie jak świadomie robić zakupy, sprzątać czy oszczędzać wodę, a wszystko w formie gry, która odzwierciedla codzienne czynności. W projekcie biorą udział dzieci 5 i 6 letnie.
„Czyściochowe przedszkole”
Czyściochowe Przedszkole to program edukacyjny dla przedszkoli w całej Polsce, organizowany przez firmę Rossman w ramach programu Rossnę! Junior, który ma na celu pomagać w edukacji i motywowaniu przedszkolaków do codziennego dbania o higienę.
Krótkie historie bohaterów Czyściochowa przybliżają dzieciom świat codziennej higieny! Siódemka uroczych zwierzaków zmierzy się z różnymi trudnościami higienicznymi i w atrakcyjny, przyjazny dzieciom sposób pokaże, jak dbać o dobre nawyki. Każdy z bohaterów odpowiada za inny aspekt czystego oraz zdrowego ciała i z pomocą swoich sprzymierzeńców walczy z antyhigienicznymi przeciwnikami, takimi jak na przykład Ząbiaki czy Bakteriaki.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROJEKT
ROSNĘ Z DRZEWKIEM
W tym roku po raz XVI Nadleśnictwo Gostynin zorganizowało akcję „Rosnę z drzewkiem!”.
Jak co roku dzieci sześcioletnie (51 dzieci) z Przedszkola Samorządowego w Sannikach,
w związku z zakończeniem edukacji przedszkolnej otrzymały sadzonkę dębu i pamiątkowy dyplom,
na którym będą mogły zapisywać ważne wydarzenia z życia
oraz wymiary jakie w tym czasie osiągnie posadzone przez nich drzewko.
Aby ograniczyć bezpośredni kontakt z dziećmi, leśnicy z Nadleśnictwa Gostynin
przekazali sadzonki drzewek do przedszkola,
następnie w dniu zakończenia roku szkolnego - 26.06.2020r. - sadzonki zostały rozdane dzieciom
lub ich rodzicom przez pracowników przedszkola oraz wychowawców.
Przedszkole Samorządowe w Sannikach nie wznowiło zajęć dydaktycznych dla dzieci
dlatego większość sadzonek odbierali rodzice w imieniu swoich dzieci.
Zostały zachowane wszystkie obostrzenia sanitarne podczas przekazywania drzewka.
Rodzice zostali poproszeni o wykonanie zdjęcia podczas sadzenia drzewek lub pielęgnacji,
kolejnym krokiem po przesłaniu zdjęć było wykonanie z nich prezentacji, która zamieszczona została na stronie przedszkola.
Link poniżej, zapraszamy do oglądania!
https://drive.google.com/file/d/1Wx7I24MZow5NTZpiqucKWGI54gcd2xHW/view?usp=sharing
PROJEKT
MOJA ULUBIONA ZABAWKA
Wiek przedszkolny często nazywany jest wiekiem zabawy.
Spełnia ona w tym okresie ważne funkcje i zadania.
Zabawa jest ważnym składnikiem rozwoju intelektualnego, fizycznego, emocjonalnego i społecznego małego dziecka.
W życiu dziecka zabawa i zabawki mają kluczowe znaczenie.
Stwarzają okazję do wielostronnej aktywności, ujawniają jego potrzeby i zainteresowania.
Obserwując dzieci w trakcie aktywności zabawowej, łatwo dojść do wniosku,
iż zabawką może być zarówno przedmiot wykonany specjalnie do zabawy
(na przykład klocki, maskotka, lalka, samochodzik),
jak i każda inna rzecz używana przez dziecko w tym celu (kamień, piasek, gałązka itd.).
To wszystko daje się zaobserwować na zdjęciach, które posłużyły do stworzenia prezentacji
„Moja ulubiona zabawka”
Można tam zaobserwować zabawki, które są zakupione w sklepie, zabawki wykonane przez dzieci,
ale także zabawką mogą być przedmioty codziennego użytku.
Zabawki i zabawa kojarzą się nieodzownie z wolnym czasem.
Zabawa jest działaniem dobrowolnym pozbawionym przymusu z zewnątrz ,
a jej celami jest wyłącznie rozrywka. Może pełnić także inne uzupełniające role np.
edukacyjno-wychowawcze. Zabawa pełni różnorodne funkcje – uczy, wychowuje,
pozwala poznawać świat, odkrywać własną tożsamość.
Działania i czynności składające się na zabawę są rodzajem procesów zmierzających do konkretnego celu i wyniku.
https://drive.google.com/file/d/1C8AS2FLGHB5cGrnf_i6WHd0Fuz3l70uK/view?usp=sharing
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROJEKT
PRZEDSZKOLAKI LUBIĄ KSIĄŻKI
Z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek, który przypada 8 maja
nasze przedszkolaki przygotowały wspaniałe prezenty!
Dzieci z grup: Misie, Biedronki, Motylki, Smerfy, Krasnale,
Kubusie Puchatki oraz Pszczółki wraz z pomocą swoich Rodziców
stworzyły wspaniałe laurki, obrazki i upominki.
Zapraszamy do obejrzenia niespodzianki dla Pań Bibliotekarek
z Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Sannikach
w formie prezentacji multimedialnej.
https://drive.google.com/open?id=19BII65_NIXwECRnv8mUGcZZ10QYOxpBl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROJEKT "KOMPLEKSOWE WSPARCIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ"
Informujemy, że od stycznia 2020r. nasze przedszkole wraz z Miastem i Gminą Sanniki realizuje projekt edukacyjny
"Kompleksowe wsparcie edukacji przedszkolnej w Sannikach"
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach działania 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży. Poddziałanie 10.1.4 Edukacja przedszkolna.
Partnerem projektu jest Grupa Szkoleniowo- Doradcza Europlus Sp. z o.o.
Celem głównym projektu jest przyrost dostępności do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej na obszarze Miasta i Gminy Sanniki poprzez realizację do grudnia 2020r. programu wsparcia na rzecz Przedszkola Samorządowego w Sannikach.
Projekt obejmuje:
- Stworzenie 25 nowych miejsc poprzez prace adaptacyjne oraz wyposażenie dodatkowej powierzchni.
- Dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością (doposażenie w niezbędny sprzęt i narzędzia).
- Realizację zajęć wyrównujących szanse edukacyjne i rozwojowe dla 103 dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnością w zakresie stwierdzonych deficytów.
- Doskonalenie lub nabycie nowych umiejętności i kompetencji nauczycieli do pracy z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ramach projektu realizowane będą:
- dodatkowe zajęcia dla dzieci Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Terapia Ręki; Logopedia; Trening Umiejętności Społecznych; Zajęcia rozwijające zdolności plastyczne
- zajęcia indywidualne dla dzieci z niepełnosprawnością: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, terapia ręki, rewalidacyjne, gimnastyka korekcyjna.
Wartość projektu - 326 235,05
Wysokość dofinansowania - 260 988,04
Termin realizacji projektu - 01.01.2020r.- 31.12.2020r. (12 miesięcy)